tisdag 14 februari 2017

tisdag 14 februari 2017

Först trevlig alla hjärtans dag.
Jobbdag idag. Det var kontroll på CTC mottagning. Mr Susha var stressad , jag frågade honom ja det var bra om jag skulle dela medicijnen! Och det gjorde jag. Patienten för en dos för 30 dagar därefter en ny tid. Jag delade en annan fick fråga om de visste och hur de skulle ta medicinen. Jag längtar efter den dag jag kan göra mig förstått! Pluggade lite swahili på eftermiddag och simmade förståss.
Några bilder på sö erska här ( har låtit sy upp en liten jacka som jag kan ha på långbyxor. Det är damen som syr OCH strykjärnet!!!


  Werkdag vandaag, kontroll op de  CTC ppolikliniek. Ik heb medicijnen gedeeld! De mensen krijgen voor 30 dagen daarna een nieuw bezoek. De meeste komen lopend naar de polikliniek. Dat kan een afstand zijn va 5,8,10 km en dan ook weer terug lopen! Het swahili gaat langzaam ik verlang er na om wat meer te kunnen praten!
 Rustige middag, wel gezwommen. Fotos van de naaister en de strijbout. Ik heb een asje laten maken.j
fijne avond Jeannet

1 kommentar:

  1. Bra jobbat. Kul att du kan sysselsätta dig med barnen.
    /Sigrid

    SvaraRadera