lördag 18 februari 2017

fredag den 17/2 2017

Synd att det inte lyckas med foto! Jag fi k en fusklapp igår från en av mina patienter från Swahili till engelska....visst är det rörande? Han vill nog att bjag lär mig språket! OCH JAG MED.   . Arbetsdagen var ja vad ska jg säga.....en sjuksköterska i tjänst, många sjuka barn och så jag som inte kan språket! Men lite nytta gjorde jag. Kl 14, kom eftermiddagen och kunde vi åka hem, .jag var trött. Språket och allt annat......inte så lätt. Kvällen trevligtm middag med Gordon och Helena. Gott och trevligt!

Een drukke Vrijdag op de kinderkliniek , 1verpleegster en veel zieke kinders en dan ik die de taal niet kan. Een beetje hebik kunnen helpen maar echt veel neen nog niet! Een van de patienten ca 12, 13jaar heeft een mij geholpen met het vertalen van Swahili naar Engels, erg lief. Jammer dat het niet lukt met de fotos anders konden jullie het zien.
liefs Jeannet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar